lördag 8 november 2008

NEDRÄKNING/ COUNTDOWN
-from now on i will write in swedish











Rainwaterharvesting det senaste broderiet, som visades på utställningen på Nääs.


Jag visade också bykvinnornas broderier, "Vattenbärerskorna" och de såldes alla. Så nu har jag 6600 kronor med tillbaka till byn.Tillsammans med insamlade pengar blir det ung 15ooo kronor som nu kommer att användas för att skapa en fond för microlån, som skall göra det möjligt för kvinnorna att själva komma igång att brodera och skapa försäljningsvägar i deras hemstad Jaisalmer. Hur det skall gå till skall vi pröva ut när nu Britta Kleberg och jag reser tillbaka. Jag har skrivit till "prinsen"som har ett hotell i sitt palats och påmint honom om vårt samtal för ett år sedan, då han blev intresserad av arbetet och lovade att vi skulle få visa broderierna i hans hotell och sälja dem i hans shop.







Fredag den 14 nov om 28 timmar bär det av från Täcklebo
Inte många timmar kvar och så mycket som skall göras...
Den här morgonutsikten från ateljéfönstret reser jag ifrån.
nästa inlägg från Indien...
Följ med!
Hej då Täcklebo!
Elsa

3 kommentarer:

annawide sa...

Hallå Elsa,
Du är på gång igen, fantastiskt!
Kanske du sitter på flyget nu..
Lycka till på färden!
Jag ska följa med i svängarna.
/ Anna

Unknown sa...

Hej, Elsa!

Vilka fina broderier, och vilket spännande arbete Du ägnar Dig åt.

Tack för kortleveransen, jag har betalat till Ditt bankgiro.

Kanske har Du fina broderier att visa - och sälja - i Bohuslän till sommaren?

Med vänliga hälsningar / Ulf

Kerstin sa...

Hej Elsa!
Det är fantastiskt med detta kommunicerande. Samma dag som du åkte hade GP nästan ett helt uppslag med dig, Sallyvinnare och jättefint beskrivet vad du håller på med. Vi har sparat tidningen för säkerhets skull. Efter en kall period har vi blidväder och svallisen har smält. Blåsten är jobbig, men vi får stå ut. Kören låter allt bättre, enl.konsertbesökare i Vitlycke. Den 6 mars blir det "Pojkar, pilsner och psalmer" Vi ska uppträda i nätstrumpor (inte bara). Jag ser fram emot din nästa rapport. Kram Kerstin