söndag 15 november 2009

BLOGTRÄNING--- TRAFIKEN I DELHI

HUR FÅ IN BILDERNA?                           Ojojoj Jag lyckades! Efter ett par timmars knappande sitter bilden där i ett nytt och bättre program.
DEN OTROLIGA DELHI TRAFIKEN. När jag kom med tåget från det lugna Jaisalmer, fanns inga taxirikshor,vid Delhi Railwaystation, märkligt nog.Så det fick bli cykelriksha, med allt tungt bagage+ mig själv tyckte jag verkligen synd om killen , som trampade mig till Pahar Ganj. Det tog minst en timme i permanent trafikstockning.

Killen i grön tröja slet med mig och mitt bagage. Indiska tjejen som hjälpte mig akordera med honom sa att han skulle ha 50 rupies möjligen 60, men det fick åtminstone bli det dubbla.Är men turist så får man faktiskt betala, ändå är 100 rupies bara 20 kronor.Räcker säkert till några mål mat från nåt gatukök, eller 20 små muggar chai på tåget.150 rupies är en dagsinkomst för en "unskilled worker".
Dessa ekipage blandas med bussar, truckar handkärror och oxditos.
Och mitt i den mångförgrenade trafiken kan man se en liten dam i rullstol bara sträcka ut sin hand framför sig och tillitsfullt korsa gatan framför bilar och MC:s.
Sådär, nu har jag lite bättre koll på hur men lägger in bilder enligt att nytt system.
Förkylningen har släppt och jag skall  ta mig en promenad, den första efter hemkomsten.
Elsa
Ps, Jag kommer att skriva då och då under arbetets gång, nu när det verkar ganska lätt.
Ds

Inga kommentarer: