tisdag 2 december 2008

ALLT GAR INTE SOM MAN TANKT SIG! ALLTID






But- no problem!

Vi hanger i luften.BESVIKELSE1 Pa hotel Artist dar man kanner sig sa hemma, hade de missforstatt min bokning och placerat oss i annexet, 100 m. nerat backen.Enklare, billigare rum. Men for att stanna sa lang tid behover vi lite mer "comfort"
Dessutom,ligger annexet granne med den familj som skall gifta bort sin dotter om 7 dagar. Da festas det och spelas musik ut mot gatan pa hogsta ljudniva dagen och halva natten. Indisk pop!Valsignar hela trakten, sova ar inte att tanka pa.
Hoppas atminstone inte bruden grater pa sin brollopsdag!
BESVIKELSE 2 vannerna socialarbetare, som ar vara viktigaste samarbetsparter har tydligen inte tagit mina tidsangivelser pa allvar, sa de ar pa annan ort for ett annat jobb.( eller mojl. brollop, det ar brollopsseason.)Vi hade inte behovt skynda!
I dag ar jag LACK !

Nytt Internetstalle,
Andra rutiner... Bilderna kommer ut i en klump och jag kan imte redigera sidan m. text! SE RUBRIKEN!
Sa har kravs lite sparsinne.
Tre bilder ar fran takterrassen i vart tillfalliga annex. Faktiskt kom vi igang att teckna lite dar. Mera mitt i vardagslivet an uppe pa Artists hojd.
1)Har pagar lunchmatstillagning, som sen rullas ut pa stan. MASALA DOSAS.
2)Smedernas gata, at andra hallet.
3)Borta i fjarran Maharadjornas begravningsplats.Fran 1100-talet till nu.
4)Man maste ju ocksa shoppa lite, sa har koper vi jatteskarpa saxar av smeden sjalv.
5)Kamrat Britta halvt utslagen efter krangelmage och somnlos natt.

TOMORROW IS A NEW DAY!
Tror Elsa

5 kommentarer:

kerstin h sa...

hej o tack för att ni delar med er av era spännande upplevelser som verkligen ger ett sug o längtan att vara med istället för att vistas här i mörkregnet o allt julpyngel- hoppas ni nu får fortsätta o hitta lugn o ro emellanåt till att sy o måla o få utlopp för allt inspirerande ni har omkring er. Är nu på sydkusten men far snart upp till Berfendal o era trakter o där kan jag gå in till grannens dator o följa era vidare öden. god fortsättning o bästa hälsa önskar jag er Kerstin Holmer

Lena J sa...

Hej!
Får se om det lyckas nu, jag har misslyckats flera gånger. Ifall du undrar varför det är så tyst. Härligt att kunna följa din resa, hoppas att allt blir som du tänkt dig -eller bättre - till slut.
Vi läste brevet i Skärkäll, Birgitta, Lovisa och jag. Mörkt och blött, men ändå förgyllt av brasa, Janssons Frestelse, snaps och goda samtal. Vi sände varma tankar till dig och Britta, och här kommer dom.
Lena

Sie vG K sa...

Hej där borta i Indialand!
Skönt att se och höra att ni ändå finns där om än inte som planerat, men säg när det fungerar helt och fullt som man tänkt!

Här i Linköping ligger snön idag , dagen före Lucia. Har just värmt glöggen så här på lussekvällen och tänt en brasa i spisen. Tänker på er och funderar över hur olika livet gestaltar sig beroende på plats och samhällsstruktur. Visst är det fascinerande ändå att vi finns på samma jord samtidigt men ändå med så olika förutsättningar för hur ett liv kan gestalta sig.

Önskar att jag kunde få finnas tillsammans med er och faktiskt känns det så när ni skriver och visar bilder. Hoppas att ni till sist finner lite ro och får sova de timmar som behövs för att kunna utstå nya strapatser!

Snöiga men varma kramar från Sie von Gegerfelt Kronberg

Bibbi sa...

Hej! Lussehälsning från Göteborg! Blev Indienaktiverad när jag träffade fyra så trevliga människor från bangalore här igår, från iloka kulturorganisationer. Så nu ligger jag här med datorn på magen och reser i fjärran. Mycket lycka till på resan! hälsar Bibbi

KA sa...

Hej Elsa!
Har äntligen hittat din och Brittas bloggar.
Spännande läsning.
Ska följa er på resan.
Allt gott till er
Kram, Kina