tisdag 26 augusti 2008


PREPARING FOR NEW EXHIBITION

Time is short now, I.m again busy working to get ready for a new exhibit.
Here are works by the women in Village Bilaon Ki Basti of Jaisalmer.
I wash them and then I dry the embroideries on the wall stretching them with steelpins.As you can see in the picture. Then I will put them upon a cartoon of handmade paper.
Theese embroideries are very popular so I hope to sell some of them in my exhibition in NAAS Handicraftcenter outside Gothenburg. The exhibit. will be 13 sept- 12 okt.
Goodnight now from
Elsa

1 kommentar:

Elsa sa...

Hejsan,
svenska vänner,
Här prövar jag hur man kan lämna kommentar till bloggen.
Att jag skrivit ett tag på engelska beror på att jag ville meddela mig med indiska vänner.
Snart åker jag tillbaka till Rajasthan, den 14 nov. Då återgår jag nog till svenska. I varje fall kan man ju kommentera eller fråga eller bara säga hej,på svenska.
Det är ju väldigt roligt att känna att några finns med på resan.Ger motivation liksom. När du väl hittat fram till bloggen kan du lägga till den i favoriter el. bokmärken.
www.waterindesert.blogspot.com
är adressen.
Jag skall nu testa om man verkligen behöver skapa ett googlekonto för att lämna kommentar.
Hej på en stund, Elsa
------- Jo det är så att man måste skapa ett googlekonto för att få delta i kommenterandet.Det kostar inget och kan vara bra att ha i andra sammanhang. Själv har jag ett gmail-konto som e-postadress när jag reser, eftersom teliakontot är förknippat med min hemdator.

Heja på försök igen!
hälsar
Elsa