torsdag 1 januari 2009

SOLEN GAR UPP OVER ETT NYTT AR.

GOTT NYTT AR 2009 ONSKAR JAG OSS ALLA.
Har gar solen forvanad upp i en ny varld med blommor, faglar lamm och snalla manniskor.Ett av broderierna som Brittas flickgrupp har gjort.Flickor mellan 12-14 ar gor manga fina bilder.

Nyarsaftonen firade vi med en timmes kamelritt i solnedgangen.Vackert nar okensanden blir helt glodande rosa.Har ar Britta nyss uppstigen pa sin kamel. Sjalv satt jag redan hogt uppe nagot spand.Kamelen gungar fram och ju mer avspand kroppen ar desto skonare, kan jag tro.En upplevelse var det, som jag inte vill vara utan.


Och nar vi kom fram till byn dar festen skulle vara hade manskaran just visat sig. Och dar kunde jag sitta for mig sjalv mitt ute i oandligheten.En bit bort holl vannerna fran hotel Artist pa att duka upp en nyarssupe.Bord och stolar var utkorda och barbequeelden flammade Kocken stod som en oversteprast hogst upp pa utespisen och bakade chapatis.En liten samling manniskor skulle sa smaningom satta sig vid bordet och ata desertchicken, dricka ol och lyssna till traditionell musik, som blivit bekant for oss eftersom hotellet ligger mitt i denna koloni av en musikerkast,som forsoker halla liv i sin berattande musiktradition genom att spela for gasterna pa olika hotell,
Inte en skarp bild precis, men nagot av stamningen formedlas val? Att hora pa musikernas uraldriga eller helt nya berattande rytmiska sanger var helt magiskt sa har ute under stjarnhimlen.Dansade i sanden gjorde vi och kvallen forlopte sa helt avspant och skont. En del sov over i den ekoby dar vi holl till, men jag for med musikerna tillbaka till stan och hann t.o.m. med fyrverkerierna i stan vid 12-slaget.

Har ar nagra avkillarna som driver hotellet.framfor sjalva byggnaden. Just innan vi gav oss av till vart nyarsfirande.


Aterigen ONSKAR JAG ER ALLA ETT GOTT NYTT AR
ELSA
Titta aven pa Brittas blogg; www.brittareser.blogspot.com
Hon har en mycket skarpare kamera och skriver nog om andra saker.

Inga kommentarer: